TIOZ Howest

Howest Logo

Tetra: Innovative businessmodels for KMO's in de METAVERSE

Het doel van dit onderzoeksproject is allereerst om in kaart te brengen hoe Metaverse en Web3 technologieën gebruikt kunnen worden om Vlaamse KMO’s in retail & product ontwikkeling vooruit te helpen, zowel in termen van nieuwe digitale producten alsook ter ondersteuning van de verkoop van (bestaande of nieuwe) fysieke producten.

Cover image

Quick facts

  • /

    Started 10/22, ending 12/24

  • /

    Collaboration between TI and BM

Hoe kan een kleinere KMO de sprong naar het virtuele kunnen maken?

We willen samen met onze partners, een aantal concrete use-cases uitwerken in proof-of-concepts, en als laatste zullen we de verkregen inzichten vertalen in draaiboeken voor de KMO. Via de Vlaamse IT en technologiebedrijven die partners zijn in dit project, zal ook de kleinere KMO de sprong naar het virtuele kunnen maken.

Ons Werkplan

We starten met literatuurstudie van businessmodellen en technologieën in de digitale en virtuele wereld. Hierna maken we een selectie van technologische oplossingen die haalbaar en wenselijk zijn voor de KMO. We implementeren en testen verschillende use cases. Op basis hiervan worden businessmodelllen uitgewerkt, geverifieerd en beschreven. Alles verworven kennis wordt gedissemineerd, gedeeld en gevaloriseerd.

Researchers

  • /

    Jonathan Maes, Research Manager Business & Organization

  • /

    Cesar De Greve, Creative Technologist

  • /

    Shane Deconinck, Web3 Lead

Want to know more about our team?

Visit the team page